Sidor

måndag 13 oktober 2008

Scrapopol

I helgen hittade jag en skojig tävling/utmaning på nätet, Scrapopol. Ett "monopol" för scrappare och kortmakare.








Alla som deltar får varsitt slumpat bräde, liknande ett monopolbräde, med en scrapputmaning på varje ruta. Varje onsdag slås tärningen slumpvis och man knatar framåt det antal steg tärningen visar. Man tar sedan den tid man vill på sig, men för att få sin tärning slagen nästa onsdag måste man ha laddat upp sitt alster senast tisdag 23.59 svensk tid, annars står man över till veckan därpå.













Jag hamnade först på chansen och fick "dra" ett kort, detta gav mig tre extra steg och dessutom ett gåvokort i en scrapbutik. Jag knatade snabbt vidare och hamnade på "Minneslunden" där min första utmaning blev att scraplifta en av de andra deltagarna, men eftersom spelet är nytt fick jag lifta site administratören, Mysmasken.


Här är så resultatet av min första utmaning



Det här spelet är perfekt för mig som oftast är världens långsammaste scrappare, och ofta inte "hittar" tid till att scrappa. Nu ska jag äntligen komma igång, och lägga en kväll i veckan till denna skojiga hobby. Dessutom slipper jag beslutsångesten över om jag ska göra si eller så, nu får jag klara direktiv serverade. Längtar redan till den 22 oktober då tärningen kastas nästa gång, fick lite längre tid på oss den här första gången.

Inga kommentarer: