Sidor

onsdag 28 april 2010

Första dagen på andra praktiken

Igår var det min första dag på min andra praktikplats, Bellevuegårdens vårdboende. Det var en riktigt bra dag, då jag fick träffa både min kliniske adjunkt och min handledare som båda verkar vara kanon. Så skönt efter upplevelsen jag hade på förra praktiken.

Hade så smått förväntat mig en relativt lugn dag, men icke sa nicke. En boende blev akut sjuk, troligen en TIA-attack, eller möjligen en hjärtinfarkt, och fick åka iväg till sjukhuset, en annan boende, som har en hjärnskada, fick för sig att han skulle ge sig iväg och blev aggresiv och började slå alla som kom i hans väg, dessutom var där en ny boende som flyttade in och behövde lite extra uppmärksamhet och så var där en anhörig till ytterligare en boende som var orolig och behövde lite tid att få prata av sig och bli lugnad. Ovan på detta så kom ju alla de vanliga sysslorna som måste göras. Så nog fanns det att göra alltid, men det är bara kul tycker jag. Fast det kändes lite konstigt att stå och se på när min handledare kollade blodsocker, gav insulin, delade tabletter och tog blodtryck, nu är man ju så van från förra praktiken att vara den som ska utföra allt och att det är handledaren som står brevid och tittar på, om hon är där vill säga.

Det viktigaste efter gårdagen var att allt kändes så bra både med läraren och min handledare. Är så glad!

Inga kommentarer: