Sidor

tisdag 13 juli 2010

Antagen

Jaha, då har man blivit antagen till SSK-programmet på Lunds universitet. Usch, vet inte hur jg ska göra. Låter kanske konstigt för er som inte känner mig, men det är så att jag redan läser till SSK fast på Malmö högskola. Anledningen att jag sökt till Lund är att jag vid flera tillfällen under det senaste året blivit så trött, och besviken, på hur oorganiserat det är på Malmö högskola. Jag blev också väldigt illa behandlad i samband med min första praktik, och jag var inte den enda, vilket fick mig att känna att nu får det vara nog. För att vara rättvis måste jag berätta att det finns en del helt fantastiska lärare/pedagoger på Malmö högskola, men att det tyvärr också finns en hel del mindre lämpade för uppgiften. Det händer också ganska ofta att vi studenter inte får den information som vi är berättigade till. Jag visste ju redan när jag sökte att jag skulle komma in, men det känns ändå jobbigt att behöva ta beslutet. tror jag får göra en lista över för och emot.

Malmö +/-
Lätt att pendla från vår nuvarande bostad
ett år avklarat = två år kvar
ev sämre pendlingsmöjligheter vid ev flytt
dagliga frustrationer pga dålig organisation/information


Lund +/-
Funkar att pendla till/från från nuvarande bostad (tar lite, marginelt, längre tid än till Malmö)
Närmre de områden vi letar hus i (delvis pga mannens nya jobb)
börja om från början = tre år kvar (behöver inte enbart vara en nackdel, repetition är alltid bra)
framtida jobb i närheten av boende (om vi flyttar in i något av de områdena vi tittar på)


Usch ja, jag vet inte hur jag ska göra. Just nu vill jag bara leka struts och sticka ner huvudet i sanden och hoppas på att det löser sig av sig själv. Jag skäms nästan över att ha ett sådant här problem. Dels är det många som skulle göra nästan vad som hellst för att få en chans att gå den utbildning de vill, och här sitter jag och gnäller över att ha valmöjligheter, och dels är det verkligen ett i-landsproblem. Jag är verkligen tacksam över att jag är i en position som gör det möjligt för mig att välja, även om det just nu känns lite jobbigt att behöva ta ett beslut.

2 kommentarer:

Nisse Delén sa...

Jag säger som du sa till mig inför nya jobbet, - Jag stöttar dig vilket beslut du än tar!
Älskar Dig!!

Pysselbus sa...

Ramlade in här av en slump och känner att jag måste fråga hur det har gått?

Jag är inte så insatt i de olika skk-utbildningarna men kunde du inte söka in på senare del av program och tillgodoräkna dig det du redan läst? Känns så onödigt att läsa om en massa? Har jobbat på både högskola och kår... Men det har ju så klart hänt en del sedan jag gjorde det... Borde inte vara omöjligt i alla fall om det inte är helt olika inriktningar eller så... Nu ska jag kika runt på ditt pyssleri för det var därför jag kom... ;-)

Ha det gott! //Linda