Sidor

fredag 18 mars 2011

Vårdcentral och husköp

Här har det hänt en hel del sedan jag uppdaterade sist. Som jag skrev i mitt förra inlägg så skulle jag ut på en ny praktikplats, en vårdcentral den här gången. Har nu varit där i tre av fyra veckor, och har varit med om lite av varje, borttagning av nevus, tappning av knän, omläggningar, suturtagning, EKG, blodprover och odlingar, telefonrådgivning etc etc. Trodde jag skulle hitta mitt framtida drömjobb på vårdcentralen, och det kan man kanske säga att jag gjort fast inte på det sätt som man kanske kan tro. Det är inom psykiatrin jag vill jobba, helst på psykakut. Fast nu var det inte praktiken jag tänk skriva om utan att vi har hittat ett nytt hus som vi lagt bud på, vilket har blivit accepterat :) . Så om allt går bra så flyttar vi i sommar från vårt snart 100-åriga sekelskifteshus i tvåvåningar med både källare och vind till ett tre år "gammalt" fint enplanshus med stort garage och en stor härlig trädgård. Ska bli så spännande! På måndag ska vi skriva på papperna och sedan ska det göras en överlåtelsebesiktning, så håll tummarna för oss att allt går som det ska. Pirr i magen!

Inga kommentarer: