Sidor

söndag 28 oktober 2012

Sista terminen

Imorgon börjar allvaret, min sista termin på sjuksköterskeutbildningen! Nu tänker ni kanske att terminen började ju i början september så vad dillar jag om så här i slutet av oktober?. Men då kan jag berätta att min termin börjar imorgon, jag har nämligen fått ett litet specialschema pga att min man i stort sätt ständigt befinner sig på resande fot i sitt arbete och vi har lite svårt att få ihop det med barnpassning de dagar jag "jobbar" kväll. Sista terminen består till mesta del av praktik, vilket innebär både tidiga morgnar och sena kvällar. Under terminen har vi både praktikplatser med lite längre placering och placeringar som är lite kortare. Skolan erbjöd mig att göra mina korta placeringar nu i höst/vinter och så sedan ta min långa basplacering till våren då mannens resande inte är lika intensivt. Så med början i morgon börjar min sista termin på utbildningen.

Måndag till fredag nästa vecka så har jag en massa introduktionsföreläsningar, den sista på fredag eftermiddag är inför  KUA-placeringen (klinisk utbildningsavdelning). Direkt efter introduktionen går jag på mitt första arbetspass på KUA och "jobbar" fram till kl 21.30. Så det blir en tuff början på den här terminen, intensiva heldagar i skolan hela veckan som avslutas med ett arbetspass på 13,5 timmar på fredagen och ett morgonpass på lördagen (06.45-15.00). Allt som allt en vecka med nästan 50 arbetstimmar, vilket inte inkluderar den tid jag behöver för egna studier. Dessutom ska hämtning och lämning på skola/fritids, skjutsning till diverse fritidsaktiviteter, läxläsning/förhör, hundpromenader och allmänna hushållssysslor genomföras. Tur att jag har en fridag på söndag!

Inga kommentarer: