Sidor

måndag 7 juli 2008

Oj, vad tiden har rusat iväg. Sedan jag skrev sist har vi träffat Effie för första gången, Hampus har opererats och jag har jobbat, så här kommer en liten uppdatering av veckan som gått.

I onsdags i förra veckan var vi och hälsade på hos Effie och hennes uppfödare. Effie är helt underbar och jag skulle kunnat gosa med henne hur länge som helst.




När vi kom dit möttes vi av Effies mamma Alfi och hennes ägare Katarina. Mötet med Alfi var enbart positivt, hon är en härlig liten tik på tre år. När vi sedan kom in och såg alla valparna var det helt kört, de är ljuvliga. Jag skulle kunna ta dem med mig hem allihop!
Katarina är jättetrevlig och gav oss många goda råd och tips. Vi fick en massa nyttig information om dvärgschnauzen som ras. Vi fick även se "loggen/dagboken" Katarina för om valparna, vi fick bl. a. veta att Effie är valp nr. 3 i kullen och att hon vid födseln vägde 194 g.
Ja, det kändes verkligen rätt när vi pratade med Katarina, och såg Alfi och valparna. Nu längtar vi ännu mer till den dagen då Effie är stor nog att flytta hem till oss!!!
På vägen hem kunde Nisse och jag inte motstå ett litet besök i en djuraffär där koppel, halsband och säng inhandlades. När vi kom hem ställde vi sängen i köket där Mindys säng brukade stå, tala om skillnad. Det såg ut som om vi köpt en säng till ett av Henriks gosedjur :) Det ska bli så skoj med en hund i familjen igen!

I torsdags jobbade jag kvällen vilket var lite nervöst eftersom det var första gången jag skulle jobba helt ensam mellan 15.15 och 21.00. Jag var lite rädd för att jag inte skulle komma ihåg allt som skulle göras, och att jag skulle göra fel med någon av pensionärerna. Det hela gick dock bra och kvällen gick fort. Jimmy som var "springare" hjälpte mig en del med de tyngre lyften, vilket var skönt.
En liten stund efter jag kom hem från jobb kom Hampus. Det var skoj att äntligen få träffa honom igen. Han hade rakat av sig allt håret, igen. Han sa att han inte haft tid att klippa sig och tyckt det var lika bra att raka av det eftersom hans hår ändå växer som ogräs.

I fredags opererades Hampus, och hela vår dag var fylld av väntan. Även om man vet att det är en rutinoperation för Per, H:s läkare, så är man ändå lite orolig, framför allt de sista timmarna innan de ringer från uppvaket. Allt gick tack och lov bra och vi kunde hämta hem en kille utan "skrot" i kroppen! Nästan exakt två år efter mc-olyckan!

Lördag och söndag har jag så jobbat igen, 10 timmar i lördags och 8,25 i söndags, så idag är jag lite mör. Helgen gick bra och jag känner att jag fått bra kontakt med de gamla.

Nu har äntligen semestern börjat och jag har två veckors ledighet framför mig, skönt!

Inga kommentarer: