Sidor

onsdag 3 december 2008

Jul CyberCrop

I helgen som gick var det julcybercrop på stämpelstudions forum. Tolv roliga utmaningar bjöds det på, och jag deltog i 6 av dem. Tre layouter, två kort och en tändsticksask blev det.

Den första utmaningen jag gav mig på hette "page-in-progress". Det var en superkul utmaning där man under en timme på fredagen och en timme på lördagen fick nya instruktioner var tionde minut. Första uppgiften vi fick var; välj 3 mönsterpapper, helt valfritt. (storlek 30x30cm/12x12"). Matcha dem med två cardstock i formatet 30x30(12x12"). Ta gärna en ljus och en lite mörkare. Tio minuter senare kom nästa uppgift o.s.v. o.s.v Det var jätteskoj eftersom man inte visste vad som skulle komma härnäst eller hur slutresultatet skulle bli. Allas layouter blev totalt olika, och så här blev mitt slutresultat






Andra utmaningar som jag gav mig på var "skapa ett alster med en tomte på". Alla andra gjorde kort med stämplade tomtar på, men eftersom jag inte äger någon tomtestämpel valde jag att göra en LO av spillbitar med vår alldeles egne lille tomtenisse.






Nästa LO gjorde jag till en utmaning som skulle ha temat "julkänsla". Jag valde att scrappa om Luciafirandet eftersom det på många sätt representerar starten på julen för mig.



Mitt fjärde bidrag var till en utmaning som hette "Du får inte....". Instruktionerna till tävlingen löd: "I denna kort-tävling får du inte använda mönstrat papper, inte använda färgerna blått,rött eller grönt och kortet får inte vara rektangulärt eller kvadratiskt. Men det ska vara julinspirerat!"

Så här blev mitt bidrag


Sen var det dags för en utmaning med namnet "Du måste...". Här var vi tvungna att ha med minst 3 stämplade motiv (minst 2 av stämplarna skulle finnas i stämpelstudions sortiment), stjärna/stjärnor av något slag och band.

Så här tolkade jag utmaningen. Pingvinerna (Penny Black-stämpel), swirlsen (QK) och textstämpeln (Easer). Stjärnorna fick bli snöstjärnor och bandet ett grönt garnband.




Sista utmaningen för min del blev att altra något med jultema. Det blev en tändsticksask, min första om man inte räknar de som jag gjorde på dagis när jag var liten med glanspapper och snäckor på.




Inga kommentarer: