Sidor

torsdag 20 oktober 2011

Studier, tentor, S-HLR och simulatorträning

Oj, vad tiden den springer iväg!Här är det fullt upp med studier och tentor. Sedan jag senast skrev så har jag fått tillbaka två tentor, som jag glädjande nog kan säga att jag klarade båda långt över förväntan. Är så GLAD! Speciellt glad är jag över den ena tentan där det är snart ett år sedan jag gick kursen men där jag aldrig, pga olika anledningar, fått gjort tentan tidigare. Jag kände mig mycket osäker på hur mycket jag kom ihåg och hur jag skulle klara den. Tyvärr så är det ju så mycket nytt hela tiden att det inte riktigt finns någon tid till att gå igenom gammalt. Men jag klarade tentan, fick till och med högsta betyg! En sån härlig känsla när man märker att kunskapen finns där någonstans, även om den kan sitta djupt ibland.

Förutom tentor så har jag hunnit med att ha S-HLR. Både kul och lärorikt! Denna vecka har också bjudit på fördjupning av infusionslösningar, CVK, Port à cath, PICC-line och simulatorträning.
Simulatorträningen var kul, lärorik och insiktsfull!
Får berätta mer om den vid ett annat tillfälle för nu ska vi strax iväg till byns kyrka för att se och höra på lillkillen när han och resten av hans skola uppmärksammar barnens rättigheter i världen.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Så stolt över dig att du klarade tentorna. Det är inte lätt att få tiden till att gå ihop mellan skola och familjelivet speciellt om man har mindre barn i familjen. Men du är så duktig.

Hoppas att allt är bra med er?
Kram Lotta

Jane.D sa...

Tack Lotta! Vad gullig du är!
Allt är bra här hos oss, Henrik trivs bra i sin nya skola och har fått många nya kompisar, men saknar vännerna i Trbg.

Hoppas allt är bra hos er också!