Sidor

lördag 28 januari 2012

Examensarbete

Den här terminen är det som jag skrev i ett tidigare inlägg tänkt att jag ska färdigställa mitt examensarbete som jag påbörjade förra terminen tillsammans med min dåvarande skrivpartner. Ämnet vi skrev om var inte det jag ville skriva om utan resultatet av att jag inte orkade stå på mig just då utan gav med mig allt för lätt. Nu är förhållandena annorlunda och jag har fått möjligheten att byta ämne om jag vill, och det VILL jag. En del kanske tycker att jag är korkad som gör detta eftersom det innebär att jag måste börja om från början med en ny projektplan etc etc. Men jag tar hellre det extraarbetet som det medför då det innebär att jag nu kan skriva om något som jag verkligen brinner för istället för att fortsätta med något som kommit att känns som ett hinder som jag ska ta mig förbi. Samtidigt som det ska bli jättekul så är jag livrädd, dels ska jag skriva ensam, vilket innebär att jag inte har någon att bolla idéer och tankar med, och dels så ska jag ge mig på att göra en empirisk studie, något jag aldrig tidigare gjort. Men men nu ska jag inte oroa mig allt för mycket utan genast ge mig i kast med min nya projektplan.

Inga kommentarer: